OPNAME

UW OPNAME

UW OPNAME IS GEPLAND

Als uw opname gepland is, meldt u zich op het afgesproken tijdstip aan het onthaal. Nadien krijgt u op de opnamedienst de documenten voor de afdeling en een identificatie-armbandje met uw naam en het nummer van de verpleegafdeling waar u verblijft. Om veiligheidsredenen moet u dit gedurende heel uw verblijf in ons ziekenhuis dragen.

DE VOOROPNAME

Om de opname vlot te laten verlopen, regelt u best vooraf al enkele administratieve formaliteiten: vooropname. Uw behandelende arts verwijst u hiervoor vanuit de consultatie naar het onthaal van het ziekenhuis. De voordelen van zo een vooropname zijn voorrang bij de kamerkeuze en een beperkte wachttijd bij de opname. Let wel: een vooropname is geen reservering! Het is dus altijd mogelijk dat u bij uw opname een andere kamer toegewezen krijgt dan de kamer die u gevraagd had. Zodra het mogelijk is, wordt u dan naar de kamer van uw keuze overgebracht.

OPNAMEVERKLARING

Bij opname vragen wij u een formulier in te vullen in verband met de financiële voorwaarden. Met dit document willen wij u informeren over de verschillende kosten die u aangerekend kunnen worden. Het grootste deel hiervan betaalt het ziekenfonds, maar als patiënt betaalt u ook een gedeelte, bijvoorbeeld wanneer u de voorkeur geeft aan een éénpersoonskamer. Om de wachttijden te verkorten bij uw opname kan u deze formulieren thuis doornemen en eventueel ondertekenen. Indien u hierover nog vragen hebt, mag u deze altijd stellen aan het opnamepersoneel.

U WORDT DRINGEND OPGENOMEN

Als u via de dienst spoedgevallen binnenkomt en de arts besluit dat u in het ziekenhuis moet blijven, wordt u op de dienst spoedgevallen ingeschreven. Wanneer de opname ’s nachts gebeurt, blijft u meestal tot ’s morgens in het nachthospitaal van deze dienst. De volgende ochtend brengt een verpleegkundige u naar de verpleegafdeling waar u verdere verzorging krijgt.

WIE VERWITTIGT U VÓÓR UW OPNAME?

Het ziekenhuis brengt uw ziekenfonds op de hoogte. Raadpleeg best zelf uw verzekeringspolis of contacteer uw verzekeringsmaatschappij over de manier waarop u aangifte moet doen van uw ongeval, ziekte of medische toestand. Vraag uw behandelende NKO-arts een officieel bewijs van uw tijdelijke afwezigheid voor uw werkgever.